سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هارد سیگیت Seagate

?

 سیگیت Seagate?

سیگیت Seagate

تاریخچه:

سیگیت Seagate در سال 1980 اولین هارد دیسک 5?5 اینچی ،5 مگابایت ST-506 را عرضه کرد.  آنها در طول دهه 1980یک منبع اصلی در بازار میکرو رایانه بودند. ، به ویژه در سال 1983 پس از معرفی  IBM XT،  امروزه هارد سیگیت Seagate همرا ه با وسترن دیجیتال بر بازار هارد دیسک غلبه کرده است.عمده رشد آنها از طریق کسب رقبا است. در سال 1989، Seagate بخش Imprecise Control Data Corporation را به دست آورد، تولید کنندگان محصولات HDD CDC. Seagate در سال 1996 به Conner peripherals,در سال 2006 به Maxtor ,  و در سال 2011 به کسب و کار HDD Samsung"s  دست یافت .

بنیانگذاری به عنوان تکنولوژی شوگارت:

تکنولوژی سیگیت Seagate که آن را تکنولوژی شوگارت نامیدند  در اول نوامبر سال 1978 تاسیس شد. و در اکتبر 1979 عملیات را با موسسین Al Shugart، Tom Mitchell، Doug Mahon، Finis Conner و Syed Iftikar آغاز کرد. این شرکت زمانی شروع شد که conner به shugart نزدیک شد و ایده شروع یک شرکت جدید برای توسعه HDD های 5?25 اینچی  را مطرح کرد.conner پیش بینی کرد، رونق اقتصادی در بازار دیسک است. نام این فناوری به Seagateتغییر نام یافت تا از دعوی قضایی از شرکت Shugart Associates وابسته Xerox (همچنین توسط Shugart تأسیس شده) جلوگیری شود.

تاریخ اولیه و دوران تام میچل :

اولین محصول این شرکت، 5 مگابایت ST-506، در سال 1980 عرضه  شد. این اولین هارد دیسکی بود که  به شکل  کارخانه ای  مینی فلاپی 2?5 اینچی درایو های شو گارت را جای داده بود.هارد دیسک  که از رمز گذاری MFM  استفاده میکرد یک تلنگر بود و بعدا  در نسخه 10 مگا بایتی ST-412 عرضه شد.با استفاده از این Seagate یک قرارداد به عنوان یک تامین کننده اصلی نصب شده برای IBM XT،انتخاب شد.

IBM اولین کامپیوتر شخصی حاوی هارد دیسک بود. حجم زیادی از واحدهای فروخته شده به IBMدر رایانه های شخصی استفاده می¬شد که باعث رشد سریع Seagate شد. در سال اول Seagate 10 میلیون از دستگاه هایش را برای مشتریان فرستاد.در سال 1983، این شرکت  برای در آمد بیش از  110 میلیون دلاربیش از200000 دستگاه  فرستاد.نسخه 20 مگابایت، ST-225، و نسخه 30 مگابایت ST-238 (به لحاظ جسمی مشابه اما با استفاده از Run Length Limited ((2،7) RLL) کدگذاری شده برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی).

خدمات پس از فروشش برای IBM  و AT و میکرو کامپیوتر های سازگارمورد استقبال قرار گرفت. همچنین در نسخه SCSI   ساخته شد . در سال 1983، آل شوگارت به عنوان رئیس پس از آن مدیر عامل ارشد شد، تام میچل، جایگزین شد تا در صورت تغییر بازار، تغییرات در شرکت را ادامه دهد. شوگارت به نظارت بر برنامه ریزی شرکت ها ادامه داد. از این لحاظ شرکت دارای 45? سهم بازار هارد درایو تک کاربر بود. که 60 % خرید آن توسط  IBM  صورت گرفت.

در سال 1989 سیگیت Seagate به تکنولوژی CDS Imprimis   دست یافت. ، که سهم بازار را به 43 درصد تقلیل داد. این کسب همکاری با کمترین همپوشانی در محصولات یا بازار بود؛ سیگیت Seagate از تکنولوژی سروری Imprimis و شهرت کیفیت بهره مند شد در حالی که Imprimis به مقیاس پایین و هزینه های تولید Seagate دسترسی داشت.

 

دوره دوم شوگارت:

در سپتامبر  سال 1991 تام مایکل از سمت ریاست به اجبار هیئت مدیره استغفا داد. و ال شوگارت مجدد به عنوان ریاست  شرکت انتخاب شد. شوگارت سیاست بازار را بر روی سود بیشتر متمرکز کرد و روی درایور رایانه ها به جای درایو های خارجی.او همچنین  سیاست محصولات خارج از کشور را به کنار گذشت که به سیگیت اجازه داد درخواست هایش بهتر شود و ادامه یابد و  در سال 1993به  طرز فوق العاده ای تقاضای رایانه های شخصی  اش در سراسربازار افزایش یابد .  این شامل مشارکت داخلی با corning INC  که با استفاده از ترکیب شیشه و سرامیک در سال 1991 تولید  دیسک چند لایه را آغاز کرد.

همچنین سیگیت Seagate  هارد دیسک Barracuda  را تولید کرد. اولین هارد دیسک این صنعت با سرعت 7200 RPM سیندل بود.در می 1993 سیگت به اولین شرکت که به طور انبوه بیش از 50 میلیون هارد دیسک در طول تاریخ شرکتش فرستاده بود تبدیل شد.در سال جاری تکنولوژی Segat Inc   از  بازاز تبادل نسداق به بازار تبادی نیویورک استوک تبدیل شد. تجارت تحت علامت تجاری SEG.. پس از ترک ، این شرکت هفدهمین شرکت بزرگ در حجم شرایط معاملاتی بازار تبادل نسداق بود. در سال 1996 با Conner peripherals ادغام شد، بزرگترین جهان مستقل تولید  کننده هارد دیسک شکل گرفت.

بعد از یکی شدن این شرکت شروع کرد به تحکیم کردن اجزا و روش های تولید ، در داخل  محصول زجیره ای از کارخانه ها که به به منظور ساده سازی تولید بین واحد های تولیدی ساخته شده بود.در سال 1996 سیگیت Seagate اولین هارد دیسک صنعتی اش را با 10000 دور در دقیقه اسپیندل تولید کرد. Cheetah 4LP. سرعت این محصول به  15000 دور در دقیقه  افزایش یافت با انتشار 2000 cheetah 15x.

در می سال 1997 دادگاه  عالی دادگستری در انگلیس برنده ی 93 میلیونی Amstrad PLC  ، دادخواست گزارش تخلف دیسک درایو های معیوب فروخته شده  به Amstrad شد. یک تولید کننده و تجارت کننده بریتانیایی  رایانه های شخصی.همچنین در آن سال سیگیت اولیت کانال فیبری متصل به هارد درایو را تولید کرد. در  جولای سال 1998 شوگارت ازسمتش با شرکت استعفا داد.آن سال کارخانه  پژوهش سیگیت Seagate  همچنین به تاسسیس کارخانه پبتزبورق دست یافت.

30 میلیون دلار از سرمایه اش به تکنولوژی های آینده وپروتکل اختصاص یافت.تکنولوژی با مرکزیت توسعه یافت که شامل دستگاه های شامل  هارد دیسک درایو با اولین Xbox مایکروسافت بود.سیگیت Seagate 250 میلیون تن هارد درایو فرستاد.

 

تبدیل شدن به یک شرکت خصوصی در سال 2000:

در سال 2000 سیگیت Seagate مجدد بعه یک شرکت خصوصی مبدل شد ، با یک مدیریت خرید  و انبار کردن و فرستادن به veritas software corp .  کل معامله 20 بیلیون دلار ، شامل فروش اپراتوری این دیسک درایو ها برای 2بیلیون دلار به یک گروه سرمایه گذاری  silver lake partners..هدف از این معامله بازکردن حجم33% سهام مالکیت در وریتاس بود. که سیگیت حدود 33 بیلیون دلار از حجم انبارشش را با اینکه سرمایه بازارش 15 بیلیون بود.کارخانه در گراند کایمن گنجانده شد و خصوصی ماند تا به بازار عمومی این در سال 2002 وارد شد.

 

ظهور مجدد به عنوان شرکت عمومی:

در سال 2003 سیگیت Seagate دوباره  به بازار هارد دیسک وارد شد برای رایانه های نوت بوک  و اولین هارد دیسک 1 اینچی را برای اولین ایپود جدید ارایه داد. این منجر به ساخت کالاهای دیجیتالی با سرعت بیشتر و حافظه ی بیشتر. به خصوص در دوربین ها و دستگاه های پخش کننده موسیقی. در این سال نیویورک تایم از سیگیت به عنوان اولین سازنده ی بین المللی هارد درایو که در داده های ذخیره شده کامپیوتر استفاده میشود نام برد. به عنوان درآمد آن تا آخر سال به سمت جلو حرکت کرد.در زمان شروع سال 2006 مجله فوربس سیگیت را به عنوان بهترین شرکت مدیرت شده در ایالت متحده آمریکا نامبرد.فوربس نوشت سیگیت جهان را به سمت رونق کسب و کارپیش برد.این هارد دیسک 1 اینچی  ذخیره ساز دوربین و MP3 player  است  و هم چنین به سیگیت اعتبار بخشید که سیگیت به شرکتی  که آغاز گر انقلاب کامپیوترهای شخصی  باعث  با اولین هارد درایو 5?25 اینچی برای رایانه شخصی در 25 سال گذشته تبدیل شود.در سال 2007  سیگیت مفهوم درایو هیبریدی را مطرح کرد. در اپریل 2008 سیگیت  اولین صادر کننده 1 بیلیون هارد بود طبق سی نت17 سال طول کشید تا اولین 100 میلیون دستگاه و 15 سال طول کشید تا 900 میلیون دیگرش صادر شود، در سال 2009 لایحه واتکینس از سوی کارمندان با عنوان   CEO صادر شد.

از 2010 تا به امروز:

2010:سیگیت Seagate اعلام کرد دفتر مرکزی و بیشتر کارمندان از دره اسکات به کالیفرنیا تغییر کرده است.

ژوئن 2010: سیگیت اولین هارد  درایو 3 ترابایتی دنیا را عرضه کرد در سپتامبر سیگیت  اواین پرتابل  هارد درایو 1?5 ترابایتی دنیا را عرضه کرد.

جولای 2010:  شرکت کشور مبادله کننده را از جزیره کایمند به ایرلند تغییر داد.

در دسامبر 2011 سیگیت  تجارت هارد دیسک های سامسونگ را به دست آورد.

2012:در ماه مارچ سیگیت از اولین هارد درایو 1 ترابایتی خود با قابلیت ارتقاع به 60 ترابایت با2030 رونمایی کرد.

2013:سیگیت اولین شرکت هارد دیسک درایو که شروع به صادر کردن  shingled magnetic driveکرده است، اعلام کرد که در ماه سپتامبر بیش از 1 میلیون از این درایو ها را صادر کرده است. در فوریه 2016 با پرونده دعاوی هارد درایو های معیوب فروخته شده روبرو شد .

در آگوست 2016 سیگیت از هارد 60 TB SSD خود رونمایی کرد ، در نشست santa claraاو مدعی بود که این بزرگترین SSD  رو نمایی شده تا کنون  بوده است .

در ژانویه 2017 سیگیت اعلام کرد که یکی از برگترین کارخانه هایش shot down  شده است.

 

امور شرکت های بزرگ:

سیگیت Seagate بیش از انچه که میبایست به عنوان شرکت سهامی عام معامله شد. تحت علامت سیگیت سیستم Nasdaq.سپس آنرا  در سال 1990 تحت نماد seg  جا به جا کرد.در سال 2000 به منظور کاهش درآمد تگزاس آن را در cayman island یکی کرد.در سال 2000  سیگیت توسط یک سرمایه گذار خصوصی گرفته شده و تحت نظارت سیگیت تشکیل شد.Silevr lake partners, texas pacific group  و دیگران در ادغام سه گامه اسپینف،با نرم افزار veritas , veritas با سیگیت یکی شد  که توسط investment group خریداری شده بود بلافاصله به سهامداران سرازیر شد.  حق مالکیت  نرم اقزار های نت ورک و گروه مدیریت استوریج ها را گرفت(با محصولاتی چون back up exec.  به خوبی انتشار sandisk   و dragon system.نرم افزار مدیریت اطلاعات سیگیت نامش را در می 2001 به crystal decisions تغییر نام داد.سیگت مجدد در دسامبر سال 2002 در بازار nasdaqبا نام  STX دوباره وارد شد.

 

مشارکت و خرید:

اوایل سال 1985 finis corner سیگیت را ترک کرد و conner peripherals جایگزین شد  که متخصص برنامه نویسی پرتابل کامپیوتر بود.او همچنین به  بازار تجارت نوار درایو ها وارد شد با  خریدarchive corporation. بعد از 10 سال در سال 1996 به یکی شدن با سیگیت دست یافت.در سال 2005 سیگیت mirraرا به دست آورد شامل تولید کننده سرور های شخصی برای ریکاوری داده ها ،این همچنین    به آزمایشگاه های بازیابی اطلاعات عملی دست یافت. که  بازیابی سرویس دیتا را فراهم کرد.در سال 2006 سیگیت به Maxtor  تمامی انبار 9?1 بیلیونی دست یافت.  و یک بازار جداگانه را ادامه داد در همین سال  به EV ault  و  metal INCS  دست یافت وبعدا  i365 ر برند سازی کرد.در سال 2014 سیگیت به myratex دست یافت یک شرکت سیستم ذخیره ساز.بطورتقریبی 375میلیون.در همین سال  Flash Enterprise PCIeflash  و  محصولات کنترلر SSD  ، و توانایی مهندسی آن  از Avago برای 450 میلیون. در اکتبر 2015 سیگیت به شرکت Dot Hill ، تامین کننده نرم افزار و سخت افزار سیستم های ذخیره سازی به طور تقریبی 696 میلیون دست یافت .

?